sandralevin

Alla inlägg under september 2016

Av sandra levin - 4 september 2016 17:36

Denna söndagen har varit lugnare än de tidigare söndagarna. Idag fick jag även vara barnledig i några timmar då theo gick ut i skogen med morsan & plockade lite svamp. Han var jätte glad över att han hade hittat höstkantareller själv.
När Theo inte var hemma så passade jag på att inte göra ett skit, låg på soffan & kollade på tv & bara softade lite helt enkelt.
Middagen idag bestod av ugnsrostade rotfrukter, fläskytterfile & kantarell sås!
Hittade även en fästing på Theo idag & han säger "Nej mamma du får inte ta bort den med den vassa kniven!" Jag kan inte göra annat än skratta & säga "Nej theo, mamma ska ta bort den med pincett".
Allt för idag! På återseende!

Peace

Av sandra levin - 4 september 2016 08:37

Lördagen var en riktig "terapi" dag för mig. Började dagen med att baka & göra pannkakssmet, efter lunch gick theo & Fredrik ut & cyklade på den stora cykeln, Theo har haft den ett tag men har inte vågat cykla på den. Jag gick över till morsan för att bli intervjuad av tidningen. Efter intervjun rörde vi oss upp till Willys för att handla lite, väl hemma började vi med smörgåstårtan som blev jätte god!
Fick även reda på att Theo tyckte de var jätte kul att cykla på stora cykeln & han var jätte stolt över att han nu har vågat/lärt sig hur man gör!

Peace!

Av sandra levin - 3 september 2016 07:58

Gick upp 06 som vanligt en fredag, drack mitt kaffe i lugnt & ro innan jag väckte theo. Gjorde oss i ordning för dagis & skola. Sitta på första lektionen igår va sjukt jobbigt, men jag överlevde. Fick reda på provsvaret från provet i tisdags & det gick bra för att inte ha pluggat, får göra en komplettering nu över helgen. Ligger bra till i de kurserna jag läser just nu, har skrivit utförligt på alla arbeten.
Hämta theo på eftermiddagen & väl hemma så fick jag äntligen tummen ut röven & hittade energi till att städa. Theo den duktiga lilla pojken städade sitt rum, han plockade på golvet & dammsugade.
Senare på kvällen kom Fredrik hit, morsan kom över en stund oxå på kvällen.
Har sovit hur bra som helst inatt, inte vaknat en enda gång. Theo har även kommit in & lagt sig hos oss någon gång under natten.
Nu sitter jag med mitt morgonkaffe & försöker vakna till liv.

Peace!

Av sandra levin - 1 september 2016 22:07

Livet som ensamstående är inte en dans på rosor. Jag trodde det skulle vara lättare än vad det är. Det har gått 4 månader sen jag & theo blev själva & jag kämpar fortfarande för att få alla pusselbitar på plats & för att få våran vardag att gå ihop. Ingen dag är den andra lik...
De dagar jobbet ringer in mig kan jag inte bara tacka ja till ett pass, jag måste jaga barnvakt först. Oftast är det lätt att hitta en men jag har även blivit tvungen till att tacka nej. Kan inte ha med mig Theo till jobbet liksom.
Jag kämpar varje dag för att få allt att gå ihop. Jag har velat ge upp många gånger, men jag är stark. Jag är starkare än vad jag tror & jag vet att jag kommer klara den här kampen precis som alla andra kamper jag har klarat!

Ovido - Quiz & Flashcards